Lněné semínko je vhodné užívat nejen při zácpě

Malé, ale pro naše zdraví velmi prospěšné lněné semínko. Lněné semínko obsahuje sliz, který nabobtná ve střevě s tím stimuluje trávení. Intenzívnější účinek docílíme, že používáme rozdrcené semínko. V semenech lněného lnu najdeme asi 25 % vlákniny, asi 25 % proteinu a 30 až 45 % tukového oleje. Lněná semínka jsou složena převážně z kyseliny olejové, linolové a linoleové. Ta patří k omega 3 mastným kyselinám. 

Sliz obsažený v zárodečném povlaku působí jako bobtnavé činidlo ve střevě. Pokud se dostanou do střevního traktu, posléze navážou na sebe vodu a nabobtnají. To také zvyšuje objem střevního traktu a stimuluje trávení. Lněné semínko je vhodné užívat také při zácpě. Celá lněná semínka jsou méně intenzivní než rozdrcená či mletá, protože se často dostanou v nezměněném stavu gastrointestinálním traktem. V rozdrceném stavu se lépe rozvinou pozitivní účinky. Je důležité dodržovat pitný režim.

Lněné semínko může pomoci zabránit různým rakovinám - např. rakovině prostaty, tlustého střeva a prsu. Také Omega 3 mastné kyseliny linolenové kyselina , která je obsažena ve lněném oleji, odborníci na výživu hovoří o různých účincích podporující zdraví.

Je to přírodní zdroj energie, má vysoký obsah bílkovin a železa a také vlákniny.

Lněné semínko nepomůže okamžitě, ale většinou po 2 až 3 dnech.