Oblíbená Chia semínka

Hlavním důvodem, proč máme konzumovat chia semínka, je to, že jsou velice výživné. poskytují velké množství vlákniny, bílkovin, zdravých tuků a stopových prvků.

Chia semena poskytují až 42 % denní doporučené spotřeby vlákniny při užití 28 gramů. Chia semínka jsou také bohatá na antioxidanty, což jsou sloučeniny, které poskytují ochranu před oxidačních stresem a snižují riziko chronických onemocnění.

Díky svému nutričnímu profilu jsou semena spojena s mnoha přínosy pro naše zdraví.

Chia semena jsou také jedním z nejlepších rostlinných zdrojů omega-3 mastných kyselin, u kterých bylo prokázáno, že pomáhají zvyšovat "dobrý" HDL cholesterol, snižují "špatný" LDL cholesterol, snižují krevní triglyceridy a zmírňují zánět.

Chia semena jsou bohatá na vlákninu, bílkoviny, omega-3 mastné kyseliny a mikroživiny. Mohou pomoci při hubnutí a pomáhají snižovat zánět, cholesterol v krvi a triglyceridy.

Semena chia jsou dobrým zdrojem vlákniny a poskytují 11 gramů vlákniny v každé porci 28 gramů. Vláknina je nezbytná pro naše zdraví, podporuje pravidelnost a podporuje prospěšné bakterie ve střevě. 

Chia semena obsahují také kyseliny alfa-linolenové (ALA). což je typ omega-3 mastné kyseliny, které se nachází především v rostlinných potravinách.

Omega-3 mastné kyseliny jsou nezbytnou součástí stravy a bylo prokázáno, že podporují mnoho aspektů zdraví, včetně kognitivních funkcí a zdraví srdce. ALA mastné kyseliny jsou zvláště důležité pro ty, kteří ve svém jídelníčku nezařazují rybu.