Proč zařadit kešu oříšky do naší stravy

Kešu oříšky jsou významným zdrojem zdravých tuků, vhodných při redukčních dietách, protože absorbují v tucích rozpustné vitamíny A,D, E a vitamín K a produkují mastné kyseliny. Mezi tyto zdravé tuky patří mononenasycené tuky a polynenasycené tuky. Jsou dobré pro srdce a pomáhají snižovat špatný cholesterol (LDL), pokud jsou konzumovány ve vhodných množstvích, dokonce i u diabetiků.

LDL cholesterol může vzrůst v důsledku nadměrné konzumace nasycených tuků, což představuje velkou hrozbu pro osoby trpící kardiovaskulárními chorobami, jako je ateroskleróza nebo ztužování tepen. Zahrnutí ořechů jako jsou kešu oříšky, ryby a rostlinné oleje jako je olivový olej a řepkový olej ve stravě mohou poskytovat tyto zdravé nenasycené  tuky.

Kešu oříšky jsou dobrým zdrojem hořčíku, který je životně důležitý pro zdravý vývoj kostí, svalů, tkání a orgánů těla. Hořčík pomáhá udržovat krevní tlak, posiluje imunitní systém, udržuje silné kosti. Podílí se také na metabolických funkcích, ovlivňuje aktivitu inzulínu a reguluje hladinu cukru v krvi v těle. Nedostatek hořčíku mění metabolismus vápníku a hormonů zodpovědných za jeho regulaci.

Výzkum ukázal, že antioxidanty, jako jsou kyseliny anakardové, kardanoly a kardoly v kešu, je činí účinnými pro lidi podstupující léčbu nádorů a rakoviny.

Kešu oříšky jsou bohaté na měď, která pomáhá v metabolismu železa, pomáhá při tvorbě červených krvinek a pomáhá udržovat kosti a imunitní systém.

Kešu jsou také významným zdrojem fosforu, který je nezbytný pro zdravý vývoj zubů a kostí. Také jsou zdrojem dietního železa, které pomáhá při fungování enzymů a imunitního systému. Nedostatek železa ve stravě může vést k únavě, chudokrevnosti a také ke zvýšené náchylnosti k infekcím.

Kešu také obsahují zinek, který hraje důležitou roli při posilování imunitního systému proti mikrobiálním infekcím, syntéze proteinů a hojení ran.